ماجرای دروغی عجیب از ضد انقلاب/ دشمنان به داستان‌های بالیوودی روی آوردند+عکس

جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به‌طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده‌اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده‌است که حداقل عکسی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

به گزارش مشرق، دروغ پراکنی! این اصلی‌ترین محور رسانه‌های معاندی است که با خرید صفحات میلیونی برخی کاربران، سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» را اجرا می‌کنند.

اکنون، صفحات معاندان دست بر روی گزینه مشترک با روایتی ساختگی زده‌اند و آن را با عنوان «روایت تکان دهنده ماهیگیران» منتشر کرده‌اند. علی کریمی بازیکن سابق فوتبال که همچنان تلاش می‌کند خود را در رأس جریان اغتشاشات به عنوان هدایت‌کننده نشان دهد نیز یکی از سرشبکه‌های انتشار این خبر است!

در این روایت عنوان شده که تعدادی از اغتشاشگران توسط حکومت با هلیکوپتر به خلیج فارس انتقال داده شده و سپس از بالای دریا این اغتشاشگران با گونی‌ به دریا انداخته شده‌اند!

ماجرای دروغی عجیب از ضد انقلاب/ دشمنان به داستان‌های بالیوودی روی آوردند+عکس

رسانه‌های معاند، روایتگری این داستان را به گردن ماهی‌گیران جزیره شیف در خلیج فارس انداخته‌اند، حال آنکه ماهی‌گیران این جزیره، پس از شنیدن این داستان از خبرنگار ما، آن را طنزی مضحک عنوان کردند و به قول خودشان «روزشان با این داستان طنز ساخته شد.»

سازمان شیلات بوشهر نیز، این داستان را ساختگی عنوان کرد و اعلام داشت: «هیچ هلیکوپتری به‌جز برای انتقال بیماران اورژانسی از خارگ به بوشهر در این منطقه پرواز ندارد.»

رسوایی در ناشی‌گری بیان دروغ!

قسمت شگفت‌آور این روایت جایی است که اعلام شده؛ هوا تاریک بوده و صدای هلیکوپتر همه جا را فرا گرفته بود اما صدای افتادن گونی‌ها در آب به گونه‌ای معجزه‌ آسایی برای راویان این داستان قابل شمارش بوده و تعداد گونی‌ها را ۱۵ عدد عنوان داشته‌اند!

جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به‌طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده‌اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده‌است که حداقل عکس یا فیلمی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

رسانه‌های معاند و صفحات مجازی آنها گویا این روزها دیگر به فقر محتوای خبری دچار شده‌اند و برای همین چنین داستان ناشیانه‌ای را به انتشار برده‌اند، اکنون که دست رسانه‌های معاند برای به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها کوتاه شده‌ است، به دنبال ایجاد محرکی هرچند غیر قابل باور برای مخاطبان خود شده‌اند.

حربه تکراری معاندان؛ اختلاف افکنی تسنن و تشیع!

رسانه‌های غربی، افراد در آب افتاده‌ را کرد زبان و اهل تسنن معرفی کرده‌اند و این همان خط عملیات رسانه‌ای همیشگی آنها برای ایجاد دو دستگی بین مردم ایران است؛ تفکری که سال‌هاست تلاش می‌کند تا میان اهل تسنن و تشیع کشور را شکرآب کند اما مردم همجوار خلیج فارسی که همواره دستش برای همه مردم گشوده بوده است، دست این داستان‌های احساسی ساختگی را خوانده‌اند و این همان سیاست سوخته‌ای است که این رسانه‌ها شده گویا قصد فراموشی‌اش را ندارند.

در این داستان بالیوودی که این بار بدون صحنه ویژه بیرون زده شده، گونی‌هایی که از آسمان به دریا می‌باریده را حاوی تعدادی اغتشاشگر و سنگ‌های بزرگ برای فرو رفتن گونی‌ها در دریا عنوان کرده اما بازهم گویا معجزه‌ای دیگر در این داستان ساختگی موجب شده تا به ‌طور اتفاقی دو گونی با آن سنگ‌های عظم الجثه در آب سقوط نکنند و ماهیگیران تخیلی بتوانند با آنها صحبت کنند و البته صحبتی که تنها با دو جمله پایان یافته: «ما کُردیم و اهل تسنن!» و همین دو جمله گویا برای آب در زمین وحدت مردم ما ریختن کافی بوده اما حاشا که بعد از این همه روایت تکراری دروغین از اختلافات ساختگی قومیت‌ها، مردم ما این داستان‌های تخیلی را باور کنند.

وقتی رسانه‌های غربی در کمبود محتوا به داستان درام روی می‌آورند

داستان‌های تخیلی و درام ساخته شده این روزها بازار صفحات معاندان را گرم ساخته چراکه در نبود محتوای خبری، تنها راه حل بقا، برای کسانی که رسالتشان از کار خبری، به هم زدن آسایش مردم است، دامن زدن به تخیل و دروغ پراکنی است.

ماجرای دروغی عجیب از ضد انقلاب/ دشمنان به داستان‌های بالیوودی روی آوردند+عکس

فراتر از همه زوایای این نوشته تخیلی، زبان گوینده‌ای است که ‌در پایان داستان درام خود عنوان کرده که «من هیچ مستندی ازجمله عکس، فیلم یا حتی صوتی از این روایت ندارم و همین که من به عنوان رسانه این داستان را به تصویر کشیده‌ام خودش یک منبع موثق است!» این همان دور زدن سواد رسانه‌ای است که روایتی را بدون هیچ منبع مشخص و بدون مستندات حقیقی در حلقوم مخاطبان خود با چشمان بسته فرو می‌کند تا حقایق در پشت ابر پنهان بماند.

این داستان تخیلی، روایت ناشیانه دیگری از کسانی بود که به بهانه آزادی بیان، تخیلات خود را به اسم حقیقت به مخاطبان قالب می‌کنند و این تنها گوشه‌ کوچکی از جنگ بزرگ رسانه‌ای غرب، علیه مردم ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    این ساقی علی کریمی ملعون برخلاف خودش خیلی حلال خوره
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    13 0
    هر کسی از ظنّ خود شد یار ما. دیگه گوش ما از این مزخرفات پره، مگر اینکه به درد علی کریمی ها بخوره.
  • RU ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    سایت بدون فیلترشکن باز نمی شه تو بوشهر.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    جعل کردن خیلی ناراحت کننده هست مشرق بدان و بفهم و اسم من را جعل نکن
  • ای قدس ما می آییم IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    اگرسندداری بیارتامثل ماموران مجرم کهریزک که رهبرهم علنی ازمجازات انها درضرب وشتم مجرمین حمایت کردمجازات بشن چرادرباره شهدای مدافع حرم اهل تسنن بلوچ وکورد خبرنمیرن چراازمدافعان حرم سنت چیزی نمیگن این داستانها یعنی چی ازخبرگذاری که اززنده وفوتی قتل حکومتی میسازه وبعدازاینهمه شایعه لورفتن بدون عذرخواهی به اراجیفش ادام همیده توقع چی دارین اخه طرف کانالش وسرنوشتش پرازفحش وفساده این مکتب شهیدسلیمانی نیست این مکتب گوانتانامو وابوغریبه همونهایی که حقوق این ورشکسته هارومیده
  • ای قدس ما می آییم IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    اگرسندداری بیارتامثل ماموران مجرم کهریزک که رهبرهم علنی ازمجازات انها درضرب وشتم مجرمین حمایت کردمجازات بشن چرادرباره شهدای مدافع حرم اهل تسنن بلوچ وکورد خبرنمیرن چراازمدافعان حرم سنت چیزی نمیگن این داستانها یعنی چی ازخبرگذاری که اززنده وفوتی قتل حکومتی میسازه وبعدازاینهمه شایعه لورفتن بدون عذرخواهی به اراجیفش ادام همیده توقع چی دارین اخه طرف کانالش وسرنوشتش پرازفحش وفساده این مکتب شهیدسلیمانی نیست این مکتب گوانتانامو وابوغریبه همونهایی که حقوق این ورشکسته هارومیده
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    ای کسی که مخاطب این شبکه ها هستی، تکلیفت رو با اینها روشن کن. میخ وای تا کِی به شعورت توهین کنن؟
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    ای کسی که مخاطب این شبکه ها هستی،تکلیفت رو با این ها روشن کن.میخوای تا کی به شعورت توهین کنن.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    همین؟؟؟ماهیگرا کجان؟بعدش با این دو نفر چکار کردند؟این دونفر الان کجان؟تو این دریا به این بزرگی،اَد هلی کوپتر اومده بالا سر لنج؟اینها به مادر کیان پیرفلک گفتن زکی.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    ادیبی را پرسیدند روباه می زاد یا تخم می ذاره؟ گریبان درید و فریاد برآورد؛ از این دُم بریده هر چه بگی بعد نیست.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 0
    اينا روی حماقت بعضی از مخاطباشون حساب باز كردند. ديروز يكی از اين مخاطب های ساده لوح مي گفت؛ چون تو اردبيل همه مغازه دارها عكس علی دايی رو زدند، سال ديگه حكومت به وسيله همين مغازه دارها سرنگون می شه! كمر سقراط از اين استدلال هاشون می شكنه!
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 3
      چه ربطی به تایید یا رد این ماجرا داره ؟
  • دبیر بازنشسته IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 5
    مگه ماهیگیر کارآگاه است یا عکاس دوربین به دست که توی تاریکی، عکس و فیلم می تونه بگیره؟
    • Fara hare IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 0
      پدر سگ وهابی حرومزاده اعتدال ریاض.فک کردی ایران کمپ تیراناست که همه چیز توش ممنوع باشه الان تمام ایران دست نمکی وبچه ده ساله گوشی با دوربین پنجاه مگا پیکسل هست ودارند چه برسه صیادی که می‌ره دریا که همه نوع لوازم ارتباطی رو باید داشته باشه.بعدمیگی دوربین کجا بوده.اینقدرالاغیکه مردم رو مثل خودت فرض میکنی.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      کارگاه نیست ولی بقول خودش برده براشون لباس و غذا تهیه کرده پس بنابرین دسترسی به یک گوشی تلفن چندان هم مشکل نیست
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      Fara // از عصبانیتت معلومه که تو گونی کردنها کار خودت بوده ، یکنوع فرار به جلو داری انجام میدی . اعتراف کن تا بار گناهت و اعصابت سبک بشه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      Fara// موصوع دیگه من شیعه هستم داخل یک شهرستان در ایران هم هستم . با هیچ خارجی هم تماس نداشتم . انگار باورت نشده که از همین ملت با ادم خشن و پرخاشگری مثل تو مشکل دارن ؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 2
    تا نباشد چیزکی ...
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 3
    انتطار ندارید که رئیس شیلات بیاد تایبد کنه؟
    • ح IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      پس چطوری بفهمیم واقعیه؟؟ مدرکی هم ندارید!! منم میتونم خیال پردازی کنم!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 4
    شما باید خلافش رو ثابت کنید نه کسی که ادعا کرده .
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      مادرجان نمیدانی الدلیل علی المدعی
    • ح IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      معمولا میگن مدعی باید ادعا رو ثابت کنه!! شما طبق قانون کدام کشور صحبت می‌کنید؟؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    .پسر عزیزم .دختر نازم، همسایه هامون همکارامون.همقطارامون. بچه های کوچه مون .بچه های دانشجو که باهم دانشگاهیشون ازدواج کردن و از شهر های مختلف نو عروس وتازه داماد شدند . همه همه از تبار خودمون هستن (لر. کرد. بلوچ. عرب .فارس و.. .) نون ونمک همدیگه را خوردیم ودرب خونه هامون به روی همدیگه باز بوده وهست .ما این حرفا رو باهم نداشتیم .الانم نداریم . خداوند دشمن اصلی کشورمون که همون روباه پیر انگلیس که سیاست تفرقه بینداز وحکومت کن را لعنت کنه( الهی آمین) .
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    غیر ممکن نیست
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    آخه بی شرف، مگه قایق چوبیه؟ لنج رادار، بی سیم، جی پی اس، سیستم ناوبری داره. نکنه هلی کوپتر هم کنترلی بوده که متوجه موقعیت شناورها نشده!
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 2
      اینجور موقعها اتفاقن منطقیه که هلیکوپتر کلا سیستمهای ناوبری خودش رو خاموش میکنه تا جایی ثبت پرواز نشه .
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مسئله اینها نیستند، تیم هاشون هستند. این کسایی که بعضی شب ها میان فحش می دن، کیَن؟ دقیقاً می شه اینها را جمع کنید به یک شکل هوشمند البتّه .....
  • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 1
    من دیروز تو رود ارس دیدم ۵۵ میلیون دختر بچه ۱۷ ساله کردزبان داشتن زیر آب جون می دادن. متأسفانه گوشی ندارم که عکس بگیرم و منتشرش کنم و خودم عیناً دیدم. پس می تونید باور کنید. فعلاً همه ی ۵۵ میلیون نفر تو خونمن و قایمشون کردم ...🤣🤣🤣
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      تعداد دختر بچه ۱۷ ساله کرد و حتی ایرانی ۵۵ ملیون نفر نیست . بعلاوه ۵۵ ملیون نفر در یک رودخانه جا نمیشن . همچنین اگر برای غرق هر ۵۰۰۰ نفر ۳ دقیقه وقت لازم باشه حداقا ۲۰ روز طول میکشه . پس ادعای شما دروغ هست . اینجوری اخبار دروع و راست رو تخلیل اولیه میکنن . ولی ادعایی که در خبر و مقاله بالا اومده هنوز امکانپدیره .
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 0
      🤣🤣🤣.باور کن اگه همین متنو علی کریمی استوری کنه یه عده باور میکنن.
  • US ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    بگو آخه ابله، اگر حکومت بخواد کسی رو سر به نیست کنه، از سفارت عربستان در ترکیه که کمتر نیست. چه نیازی به خرج هزینه کلان پرواز هلیکوپتر و ریسک آبروریزی داره؟ مواد خوب توهم زا زیاد مصرف نکنيد تا به این چرندیات دچار نشید. بقول دایی جان ناپلئون، که میگفت: بقول ناپلئون، آنچه نهایت نداره، خریته!
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    به سارمان شیلات ربطی نداشته ،نیروی دریایی و گارد ساحلی چرا نطر ندادن ؟
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 5
    تا نباشد چیزکی ...
    • US ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      تا نباشد خرکي که دروغهای شاخدار را باور کند، مردم نگویند دروغها! یا همون چیزهایی که شما میگی!
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 4
    گونیش که واقعیت داره ، بارها در کامنتهای همین مشرق و نقل قولهای تویتری از وجود گونی و استفاده از اون برای شعار نویسها و عمامه پرونها ووو هم نشون داده شده و هم تهدیدش به زبون اومده . حالا باز هم تهدید کنید ببینید چیطور تهدیدهاتون میشه بلای جون خودتون .
    • ح IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      خب بیشرف اگر می‌خواستیم بکشیمشون که اعدامشون میکردیم تو ملا عام!! کمی شعور و شرف داشته باش!! درضمن گونی یه اصطلاح کودن هنوز اینو نفهمیدی؟؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    عجب سمی،علی آغا کمتر بزن،این چیزی که تو میگی بیشتر به بابانوئل میخوره تا بجای هلی کوپتر.
  • سیدمحمدکمال IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    تازه اگر پر سنگ بوده چطوری وایساده رو آب تا برن بگیرنشون :D
  • ح IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    اول از همه مدعی باید برای ادعا سند بیاورد این یک!! دوم شما گفتی پرش سنگ بوده پس چطوری اومده رو آب؟؟ سوم رادار هلیکوپتر های نظامی کم کمش میتونه تا 70 کیلومتر متوجه اهداف بشه در حالی که با توصیف شما این لنج ها نهایتا در 5 کیلومتری اون مکان بودن و هلیکوپتر از 65 کیلومتر اونورتر لنج هارو شناسایی کرده پس چرا باید بره سمت اونا؟؟ چهارم مگه اون ماهیگیری لنج سوار گوشی همراه نداشتن برای فیلم و عکس گرفتن؟؟ پس چرا هیچ فیلم و عکسی ندادن بیرون حتی وقتی رسیدن به ساحل یه فیلم نگرفتن!! پنجم که از همه مهمتره و خیلی‌ها دوست دارن بدونن اینه شما جنست از کجا میاد؟؟ یعنی جنس های کیه که انقدر سگنولت کرده؟؟
  • ح IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    در تاریخ 22 دسامبر 2022 مردم آمریکا در یک محله کن رفت و آمد متوجه داد و بیداد شخصی شدند که ظاهرا داشت کتک می‌خورد به گفته منابع محلی اون شخص مونس بود و از سروصدا ها پیدا بود دو نفر در حال ضرب و جرح اون خانم هستند!! یکی از افراد که در اون خیابون حضور داشته بی صدا وارد خانه ای می‌شود که صدای زن از آنجا می آمد!! و وقتی به آنجا می‌رسد دو نفری که لباس فرم پلیس ایالتی کالیفرنیا را هم به تن داشتند و متوجه او شده بودند سعی می‌کنند که اورا هم دستگیر کنند اما با آمدن عده ای دیگر از مردم پلیس ها فرار می‌کنند به گفته فردی که اول وارد ساختمان شده بود زن به شدت کتک خورده و حتی تجاوز شده بود و به سختی نفس می‌کشید!!(اینم از داستان من تخیلات خوب داستان واقعی خلق میکنه!! )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس